MŪSŲ RENGINIAI

ROMO DAMBRAUSKO koncertas

Spalio 2 d. 18 val. vyks Romo Dambrausko koncertas.

Romas Dambrauskas – gerai žinomas pop muzikos atlikėjas. Praeityje dirbo Antano Dargio Mažeikių kultūros namų ansamblyje, grupėje „Auditorija“, eilę metų Romas Dambrauskas savo dainas dainavo grupėje „Raktas“. Dalyvauta įvairiose televizijos laidose ir muzikiniuose projektuose.

Lyriškos ir jautrios dainos jau tris dešimtmečius skamba radijo ir televizijos eteryje. Per kūrybinės veiklos metus jis sukūrė daugiau nei 100 dainų savo muzika ir tekstais. Jo diskografijoje – net dvidešimt vienas albumas. Autorius ir atlikėjas labai daug koncertuoja Lietuvoje. Su savo dainomis nekart lankėsi ir užsienyje: Lenkijoje, Anglijoje, Danijoje, Vokietijoje, Kanadoje, Maltoje, Turkijoje, Jungtinėse Amerikos Valstijose.

„ARTS DUO“ Ispaniškos muzikos koncertas

Spalio 19 d. 18 val.„ARTS DUO“ ispaniškos muzikos koncertas: Paulina Dūmanaitė – fortepijonas (Lietuva – Ispanija ir Salvador Balon – violončelė (Ispanija)

ARTS DUO (ISPANIJA) Paulina Dūmanaitė, fortepijonas, Salvador Bolón, violončelė. „Arts Duo“ gimė iš noro mėgautis nuostabiu šių dviejų instrumentų kamerinės muzikos repertuaru.Tai lankstus ir jaunas duetas, atviras įvairaus tipo repertuarui, visada tyrinėjantis ir kuriantis naujoves nenutrūkstamai ieškant subtilaus garso ir stiliaus. Paulina ir Salvadoras mokėsi kartu „Musik-Akademie Basel“ (Šveicarijoje) pas tokius profesorius, kaip Claudio Martinez-Mehner, Ivan Monighetti, Sol Gabetta, Anton Kernjak ir Rainer Schmidt. Taip pat tobulinosi pas Pierre Reach, Kennedy Moretti, Asier Polo, Maria Casado, András Schiff ir Ferenc Rados. Per savo karjerą jie yra laimėję įvairių apdovanojimų: pirmąją vietą Albacetės mieste Ispanijoje, antrąją vietą N. Rubinstein tarptautiniame konkurse Paryžiuje, pirmąją vietą Ispanijos jaunimo konkurse ir pirmąją vietą Tarptautiniame Llirijos miesto konkurse Ispanijoje. 2017 m. „Arts Duo” debiutavo Barselonos muzikos rūmuose („Palau de la Música“) cikle „Primer Palau“. Taip pat buvo pakviesti groti įvairiose klasikinės muzikos festivaliuose, tokiuose kaip: „Castelnaudary” fortepijoninės ir kamerinės muzikos festivalyje (Prancūzija), Juan March fonde Madride (Ispanija), „Musics en residencia” festivalyje Alejos mieste (Ispanija), fortepijoninės ir kamerinės muzikos festivalyje Blonay mieste (Šveicarija), J. Turinos festivalyje Granadoje (Ispanija), Orlando festivalyje (Olandija), Aix-en-Provence festivalyje (Prancūzija), „Fundación Botín” fonde Santanderyje (Ispanija), Valensijos „Palau de les Arts“ auditorijoje, Barselonos „L’Auditori“ ir Madrido nacionalinėje muzikos auditorijoje.

PROGRAMA: E.Granados Intermezzo M. de Falla „Ispaniška siuita“, E.Granados „Oriental“, E.Granados „Andaluza“, M.Ravel Habanera, F. Poulenc Sonata violončelei ir fortepijonui op.143, G.Cassado „Requiebros“, M. de Falla „La vida breve“

Daugiau informacijos:https://paulinadumanaite.com/en/arts-duo-en/

Paulina Dūmanaitė 1996–2004 m. mokėsi Anykščių Jono Biliūno vidurinėje mokykloje ir Anykščių muzikos mokykloje smuiko bei fortepijono klasėse (smuiko mokytoja Violeta Bugenienė, fortepijono mokytoja Irena Meldaikienė). Mokykliniais metais daug koncertavo kaip pianistė ir smuikininkė: grojo solo, fortepijonų ir smuikininkų ansambliuose, su Lietuvos bei Panevėžio kameriniais orkestrais. Ji taip pat dalyvavo Lietuvos televizijos konkurse “Dainų dainelė” kaip solistė.

2004–2009 m. P. Dūmanaitė toliau mokėsi muzikos Nacionalinėje Mikalojaus Konstantino Čiurlionio menų mokykloje Vilniuje (dėstytojos Vaidos Liucijos Kirvelytės klasėje).

2009–2013 m. ji studijavo Barselonos (Ispanija) muzikos akademijos (Escola superior de musica de Catalunya) profesoriaus Pjero Ryšo (Pierre Reach) klasėje, ją baigė su pagyrimu ir įgijo fortepijono ir kamerinės muzikos bakalauro išsilavinimą. Ji studijavo su Mstislavo Rostropovičiaus labdaros ir paramos fondo “Pagalba Lietuvos vaikams” individualia stipendija, skiriama nuo 2008 m., buvo pirmoji Anykščių muzikos mokyklos auklėtinė, ėmusi siekti tarptautinio lygio muzikinio išsilavinimo. Studijuodama ji aktyviai koncertavo Ispanijoje, dalyvavo įvairiuose muzikos festivaliuose.

2013–2016 m. P. Dūmanaitė baigė studijas Bazelio (Šveicarija) muzikos akademijos (Hochschule fur Musik in Basel) magistrantūroje pas pianistą ir dėstytoją prof. Claudio Martinezą Mehnerį, kaip kamerinės muzikos atlikėja tobulinosi A. Kernjako ir R. Schmidto klasėse.

P. Dūmanaitė aktyviai koncertuoja Ispanijoje, Prancūzijoje ir Šveicarijoje. Ji dalyvavo ir koncertavo Šveicarijos fortepijoninės muzikos festivalyje “Semaine Internationale de Piano et de musique de chambre” Blonay mieste (Šveicarija). Su smuikininku Bernatu Pratu ji įkūrė duetą “Duo Gaudi“,  kartu aktyviai koncertuoja Ispanijoje ir kitose šalyse. 2012 m. ji buvo išrinkta groti atviroje pamokoje su garsiu pianistu Lang Langu, kuri vyko Barselonos (Ispanija) auditorijoje ir kurią tiesiogiai transliavo Ispanijos televizija ir muzikiniai interneto puslapiai.

Nuo 2016 m. ji dirba ESCLAT muzikos ir šokių mokykloje (Escola de Musica i Dansa Esclat) Barselonoje (Ispanija) fortepijono mokytoja.

P. Dūmanaitė tobulinosi įvairiuose meistriškumo kursuose su visame pasaulyje gerai žinomais dėstytojais Edith Fisher, Dimitrijumi Bashkirovu, Peteriu Nagy, Borisu Bermanu, Alexanderiu Sandleriu, Nina Seriogina, Pauliu Badura-Skoda, Marceliu Baudetu, Petru Geniušu, Ferencu Radosu ir kitais.

P. Dūmanaitė sėkmingai dalyvavo įvairiuose konkursuose ir sulaukė įvairių profesionalumo įvertinimų:

1998 m. – Panevėžio krašto jaunųjų pianistų konkurso su kameriniu orkestru laureatė.

2000 m. – XI Balio Dvariono respublikinio konkurso laureatė.

2001 m. – I tarptautinio “Gradus ad Parnassum” konkurso Kaune diplomantė, VI tarptautinio Balio Dvariono konkurso diplomantė.

2002 m. – XII Balio Dvariono respublikinio konkurso laureatė, tarptautinio jaunųjų pianistų konkurso Siguldoje (Latvija) diplomantė.

2003 m. – tarptautinio kamerinių ansamblių konkurso “Vaikystė su muzika” 2-osios premijos laureatė, II tarptautinio jaunųjų atlikėjų kamerinių ansamblių konkurso-festivalio “Sąskambiai” Vilniuje laureatė.

2004 m. – II tarptautinio austrų ir vokiečių muzikos jaunųjų pianistų konkurso “Klaviermusik” Vilniuje 3-osios premijos laureatė, VII tarptautinio N. Rubinšteino pianistų konkurso Paryžiuje (Prancūzija) 2-osios premijos laureatė, apdovanota padėkos raštu už sėkmingą koncertmeisterės pasirodymą XII respublikiniame J. Pakalnio jaunųjų atlikėjų konkurse (už labai gerą akompanavimą).

2005 m. – 2-oji vieta tarptautiniame konkurse “Olimpo Musicale“.

2006 m. – 3-oji vieta III tarptautiniame lenkų fortepijoninės muzikos konkurse, skirtame Frederikui Šopenui (Frederic Chopin), Vilniuje.

2007 m. – 2-oji vieta ir specialus prizas už geriausiai atliktą F. Šopeno (F. Chopin) kūrinį tarptautiniame konkurse Paryžiuje “Concours Musical de France“, 2-oji vieta tarptautiniame konkurse Druskininkuose “Muzika be sienų”.

2008 m. – 2-oji vieta ir specialus prizas už geriausiai atliktą Roberto Šumano (Robert Schumann) kūrinį tarptautiniame austrų ir vokiečių muzikos jaunųjų pianistų konkurse “Klaviermusik” Vilniuje, 2-oji vieta tarptautiniame pianistų konkurse Italijoje “Roma-2008”.

2009 m. – 2-oji vieta ir specialiosios nominacijos diplomas už geriausiai atliktą F. Šopeno (F. Chopin) kūrinį IV tarptautiniame lenkų fortepijoninės muzikos konkurse, skirtame F. Šopenui, Vilniuje.

2010 m. – 2-oji vieta tarptautiniame pianistų konkurse Lleidoje (Ispanija).

2013 m. – tarptautinio kamerinės muzikos konkurso “Paper de Musica”  Capellades mieste (Ispanija) finalininkė (duete “Duo Gaudi“).

2016 m. – 1-oji vieta XXXVI tarptautiniame jaunųjų pianistų konkurse “Concurso de piano Ciudad de Albacete” (Ispanija) bei specialieji šio konkurso prizai už geriausią L. van Bethoveno interpretaciją ir už geriausią F. Šopeno kūrinių atlikimą.

2007–2011 m. ji buvo Mstislavo Rostropovičiaus fondo stipendininkė, 2011 ir 2014 m. gavo Ispanijos fondo “Anna Riera” stipendijas, 2014 m. – Ispanijos muzikos ir atlikėjų fondo (AIE) stipendiją.

P. Dūmanaitė apdovanota Anykščių rajono savivaldybės premija jaunimui “Už nuopelnus Anykščių kraštui” (2006 m.), Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos Jaunojo muzikos atlikėjo premija (2019 m.).

Laisvalaikiu dalyvauja Anykščių krašto jaunųjų atlikėjų muzikinėse programose.

Ištekėjo 2018 m., vyras Aitor Garcia Morata (g. 1984 m.) – muzikas gitaristas.

Atlikėjo Sergej Slavianskij koncertas

Spalio 26 d. 18 val. kviečiame į atlikėjo Sergej Slavianskij koncertą.

Tikras baltarusių romantikas, moterų širdžių užkariautojas Sergejus Slavianskij po didelio pasisekimo sulaukusių koncertų Vilniuje, pirmą kartą atvyksta į Anykščius!
Šio poeto, kompozitoriaus ir atlikėjo kūrinys „Žena“ tapo jo vizitine kortele ir pavertė jį tautos numylėtiniu, o melodingos, kupinos meilės ir džiaugsmo dainos rado atsaką milijonų žmonių širdyse, nes tai – paties poeto sielos atspindys, atskleidžiantis jo ryškią ir nepakartojamą asmenybę, kuriai išskirtinumo prideda ir darbas pagal paties susikurtas šou verslo taisykles.

 

Premjera! Eugene Ionesco „PAMOKA“ Režisierius Rolandas Kazlas

Spektaklis perkeltas iš balandžio 16 d. į rugsėjo 8 d.

Įsigyti bilietai galios į perkeltą spektaklį ir papildomai kreiptis nereikia.
Jeigu nauja renginio data Jums netinkama – bilietus galite grąžinti nuo liepos 1 d. iki liepos 31 d. Kreipkitės tiesiogiai į bilietų platintoją.

Gerbiami žiūrovai, kurie buvote Kultūros centro kasoje rezervavę vietas į šį spektaklį, maloniai prašome iki RUGPJŪČIO 20 d. iš naujo patvirtinti rezervaciją!

Rolandas Kazlas kviečia į „Pamoką“*

Švietimo, mokslo, kultūros ir sveikatos misterija**, mokymo drama, komedija, tragedija, terapija ir vikipedija*** bei kitas absurdas**** – premjeriniame spektaklyje „Pamoka“. Pagal to paties pavadinimo prancūzų dramaturgo Eugene Ionesco pjesę.

Spektaklis – „Pamoka“, norintiems sužinoti su kuo valgyta (ir vis dar valgoma) kreida. Be atokvėpio ir pertraukos… „Pamokos“ trukmė priklausys nuo mokinės arba mokinio žinių, gabumų, noro arba nenoro mokytis ir nuo mokytojo nuotaikos bei kantrybės, kuri priklausys nuo mokinio (-ės) žinių, gabumų, noro arba nenoro mokytis, bei mokytojo…

O kad „Pamoka“ žada būti smagi, žaisminga, įdomi ir naudinga – to galima tikėtis, scenoje susitiks trys labai saviti, įdomūs, skirtingų kartų aktoriai: Taura Kvietinskaitė (Mokinė); išraiškingasis aktorius Audronis Rūkas (Budintis personalas) bei mokytojo vaidmenį kuriantis spektaklio režisierius – Rolandas Kazlas, kuris visada sugeba ir moka maloniai nustebinti. Dailės būrelio, gyvojo kampelio vadovė bei kostiumų dailininkė – Neringa Keršulytė.

Rumunų kilmės prancūzų dramaturgas Eugene Ionesco (1909-1994) laikomas vienu iš absurdo dramos pradininkų ir vienu reikšmingiausių XX a. dramaturgų. Ryškiausi jo sukurti absurdo dramos pavyzdžiai: tragikomedija „Plikagalvė dainininkė“ („La Cantatrice chauve“, 1950), „Pamoka“ („La Leçon“, 1951), taip pat „Kėdės“ („Les Chaises“, 1952) ir „Raganosiai“ („Rhinocéros“, 1959). Vieno veiksmo dramose pilna nelogiškų situacijų, klišinių, hiperbolizuotai mandagių dialogų. Išjuokiant banalybę, parodomas žmogaus būties absurdas. Pats dramaturgas jas vadino „antipjesėmis“.

Mintimis, apie premjerinį spektaklį „Pamoka“, dalinasi režisierius Rolandas Kazlas: „Nors prancūzų dramaturgo E. Ionesco pjesės yra laikomos absurdo pjesėmis, tiesą sakant, nematau jose jokio absurdo. Pačiame gyvenime, kasdienybėje, žmonių mąstyme, bendravime ar bet kurioje srityje absurdo yra žymiai daugiau ir jis yra daug juokingesnis, skaudesnis ir žiauresnis. Pats pjesės tekstas – tarsi karnavalinis, pajaco, klouno apdaras, dengiantis realų kūną: žmogaus, visuomenės, valstybių, žmonijos… Galima jausti, jog dramaturgas po žongliravimu žodžiais, ekvilibristika, absurdiškomis frazėmis ir tarsi nesąmonėmis ragina pamatyti, įžvelgti rimtus dalykus. Vienaveiksmėje E. Ionesco pjesėje – „Pamoka“, paties dramaturgo apibūdintoje, kaip komiška drama, yra ir daug komizmo, ir dramatizmo, ir net nujaučiamo tragizmo. Žodžiu – pjesėje yra viskas, ko reikia geram spektakliui ir ne veltui dramaturgas pjesę pavadino labai paprastai ir tiksliai – „Pamoka“. Neišmoktos pamokos dažnai turi skaudžių pasekmių. Gyvenimo egzaminai, kontroliniai yra sunkesni ir rimtesni išbandymai, o pats griežčiausias mokytojas mokykloje, gali pasirodyti tik „švelnus avinėlis“ lyginant su tais „Mokytojais“, norinčiais pamokyti išsyk visus ir visą pasaulį, o tokių, deja, kartas nuo karto atsiranda, ir, kaip žinome, netrūko žmonijos istorijoje.

Manau, kad dramaturgas kalba apie tai, kaip svarbu yra mokytis, žinoti, mokėti, išmanyti, klausyti, būti budriu, dėmesingu, gyvu, ko nors siekti, tobulintis ir kaip pavojinga būti tamsiu, neišsilavinusiu, nekultūringu, abejingu, beraščiu, niekuo nesidominčiu ir iš mokytojo, ar mokslo įstaigos norinčiu gauti tik pažymį, atestatą, ar baigimo diplomą…

Kam gali būti įdomus spektaklis „Pamoka“? „Pirmiausia, manau, norintiems mokytis ir mokyti, bei nenorintiems mokytis ir mokyti. Tiems, kurie žodį „absurdas“ rašo su raide „b“, ir tiems, kurie tą patį žodį rašo su raide „p“ – „apsurdas“. Na ir tiems, kurie žodį „teatras“ rašo su raide „a“, ir tiems, kurie rašo – „tetras“, be raidės „a“. Nieko tokio, bet… viskas juk ir prasideda nuo „A…“.

„Nieko nemokantis – moka daugiausiai“.

Mokėtojas

*pamokà – mokytojo mokiniams perteikiamos žinios, mokinių ir mokytojo veikla (t. y. įgytų ar turimų žinių taikymas, įgūdžių formavimas ar lavinimas).

**mistèrija – dramos žanras, kuriame simboliniais, stilizuotais vaizdais sprendžiamos žmonijos, tautos, individo likimo problemos.

***vikipedija – interneto enciklopedija, kurią be jokių apribojimų gali skaityti, tobulinti ir pildyti visi žmonės. Jos lietuviškuosiuose puslapiuose jau yra daugiau nei 197 tūkstančiai straipsnių, taigi visą aukščiau pateiktą informaciją galite perskaityti ten.

****absùrdas (lot. absurdus – beprasmis, neskambus, nemalonus), etikoje – beprasmybės išgyvenimas, būties vertės neigimas. Absurdo jausena ir mąstysena geriausiai išreikšta prancūzų egzistencinėje filosofijoje, literatūroje, teatre (J.-P. Sartre’as, A. Camus, A. Malraux, E. Ionesco, S. Beckettas).

Bilietus platina Tiketa ir Kultūros centro kasa